RÉGI TARTALOM FRISSÍTÉSE VAGY ÚJ TARTALOM?

A SEO közösség egyik leggyakrabban feltett kérdése a régi tartalom frissítéséről szól. Feltéve, hogy a téma ugyanaz, frissítsen egy régi oldalt, vagy tegyen közzé újat?

Úgy tűnik, hogy a jelenlegi konszenzus egy régi oldal frissítését támogatja. Az uralkodó érv az, hogy a régi oldalaknak már van némi vonzereje a Google-al. Rangsorolták és újra rangsorolták, előfordulhat, hogy néhányat visszalinkelnek, a felhasználói viselkedés előzményeit és más kedvező rangsorolási jelek már megtalálhatóak. Tehát egy régi oldal előnyt jelent a tartalmi frissítés és rangsorolásban, míg egy új oldal használatával a nulláról kell felépítenie a rangsorolását – ez inkább csak hazárdjáték.

Van néhány anekdotikus bizonyíték is ennek a megközelítésnek az alátámasztására. A SEO-k általában jó eredményekről számolnak be a régi oldalak karbantartása mellett. Éves frissítésekkel a szilárd oszlopoldal hosszú ideig könnyen megtartja, sőt megnöveli rangsorát, néhányuk több év után is erős marad.

Milyen előnyei vannak a régi tartalom frissítésének

Anekdotikus bizonyítékokat leszámítva, milyen kézzelfogható előnyökkel jár a régi tartalom frissítése?

Továbbfejlesztett CTR

A tartalom frissítésének azonnali hatása a SERP átkattintási arányára lesz. Az emberek természetesen elfogultak az újabb információk iránt. Ha a keresési eredmények több lehetőséget kínálnak, akkor gyakran a legfrissebbet választják.

A technológiai termékek gyorsan fejlődnek, ezért valószínűleg a legfrissebb információkat szeretnék kapni.  Három eredmény közül valószínűleg a 2020-as eredményt választom a 2018-as vagy 2019-es eredmény helyett.

Nyilvánvalóan nem a frissesség befolyásolja az átkattintási arányt. De nehéz olyan esetet találni, hogy a legfrissebb információk felajánlása hátrányt jelentene a SERP-ben. Szóval, ez nem mindig lehet hasznos, de biztosan nem fogja rontani az esélyeinket.

Magasabb rangsor

Egy régi tartalom frissítése pozitív hatással lesz néhány ismert rangsorolási tényezőre, ami javíthatja a keresésben elfoglalt pozícióit.

Ha egy bejegyzést 2018-ban tették közzé, és keresési teljesítménye az elmúlt két évben folyamatosan csökken. De aztán 2020-ban érkezett egy frissítés, amelyet azonnali helyreállítás követett valamivel a kiindulási helyzet fölé.

A fellendülés valószínűleg több rangsoroló tényező egyszerre történő kiváltása miatt következett be. A legnyilvánvalóbb a tartalmi frissítés, bár ritkán jelent nagy rangsorolási tényezőt a híreken és a trendi témákon kívül. Arra számítok, hogy a helyreállítást inkább a tartalom minőségi javulása és a felhasználói viselkedési jelek (kattintások, megosztások és megjegyzések) okozzák.

Megtakarított erőfeszítések

Egy régi tartalom frissítése és újra közlése hatalmas időmegtakarítást jelent. A szerkezet a helyén van, és a másolat nagy része valószínűleg változatlan marad, ezért a szükséges erőfeszítések többnyire felszínesek. Alapszabályként körülbelül négy régi oldalt frissíthet annyi idő alatt, amennyi alatt elkészítené az újat a semmiből.

A legjobb az, hogy nincsenek hátrányai. Megállapítottuk, hogy a megfelelően frissített blogbejegyzések ugyanolyan népszerűek olvasóink körében, mint az új bejegyzések. Tehát az erőfeszítés negyedéért olyan tartalmat kap, amely legalább olyan jól teljesít, esetleg még jobban is.

 

Hozzáadott érték

Új tartalom létrehozása általában intenzív folyamat. Van egy határidő és az elsődleges szempont egy minimálisan életképes tartalom létrehozása, amely éppen elég jó. De, amikor frissít egy tartalmat, végre összpontosít az összes apró extrára, amelyek egy egészen más szintre emelhetik.

Találkozott már valaha a versenytársai által közzétett óriási tartalom volt és csak csodálkozott azon hogyan lett ilyen mértékű tartalom? Nos, több mint valószínű, hogy ezek az oldalak többször ismétlődtek, és sok ideig tartott elkészíteni. Ez a tartalom frissítésének ereje. Ahelyett, hogy elakadna az alapvető tartalmak újbóli közzétételén, a meglévő tartalmakat valami sokkal értékesebbé kell fejleszteni.

Hogyan lehet megtalálni a frissítésre érdemleges régi oldalakat?

Ha több száz oldal van a webhelyén, ki kell választania, melyiket érdemes frissíteni. Mindenképpen létezik egy módszer a kiválasztási folyamatra, és egyes oldalak sokkal jobb eredményeket hoznak, mint mások.

Így kell keresni:

“Örökzöld”

Ha egy frissített tartalom terjesztését tervezi előfizetőinek, akkor annak ma is érdekesnek kell lennie. Gondoljon először azokra a nagy útmutatókra, amelyekre bármikor könnyedén eljuthatunk. Ezután szezonális bejegyzések, valószínűleg listák, amelyek évente frissíthetők. És végül keressen olyan bejegyzéseket, amelyek megfelelnek a szakterület legutóbbi eseményeinek. Például van egy cikkünk a keresőoptimalizálásról, ez mindig nagy sikert arat a fő Google keresésekben.

Kissé alulteljesít a tartalom

Nincs értelme frissíteni azokat az oldalakat, amelyek már az első három vagy öt keresési eredmény között szerepelnek – ez nem jelent több kattintást. Ugyanolyan kevés értelme van a második vagy a rosszabb oldal alján elhelyezkedő oldalak frissítésének – nem valószínű, hogy nagy pozíciót ugranának.

Az ideális jelöltek azok az oldalak, amelyek a láthatóság megszerzésének küszöbén állnak, és csak egy kis lökésre van szükségük. Ezeknek az oldalaknak a megtalálásához lépjen a Google Search Console > Keresési eredmények menüpontba , és szűrje ki rangsorolási kulcsszavait, hogy a rangsor a 15-ös vagy annál magasabb pozícióban jelenjen meg. Most görgesse végig a listát, és keressen olyan örökzöld témákat, amelyeknek előnyös lehet a frissítés.

 

Az elfeledett tartalom

Ismételten, ha a terved egy frissített darab elküldése az előfizetőknek, akkor újnak kell tűnnie. Ami azt jelenti, hogy nem lehet olyan, amire könnyen emlékeznének, ha elolvasták az Ön weboldalán. Alapszabályként ne tegyen közzé kevesebbet, mint egy évesnél fiatalabbakat, bár eldöntheti, hogy mi érdekli az adott közönséget.

Ennek egyik módja az, ha megőrizze előfizetőinek élettartamát. Például az e-mail előfizetőink többsége körülbelül fél évig aktív olvasó marad, majd a megnyitások meglehetősen visszaesnek. Tehát elméletileg biztonságos lenne számunkra a csupán fél éves tartalmak újraközlése.

URL-ek és a dátum

A tartalom korát feladó URL-ek gyanút kelthetnek olvasói körében, és általában rossz felhasználói élménynek tekintik őket. Amikor a címed azt mondja, hogy 2020- ban a 12 legjobb SEO trükk , de az URL-je a következők egyike:

/10legjobbseotrukk

/2017/05/10legjobbseotrukk

/ top-12-legjobbseotrukk-2018-ban

Nos, néhány felhasználó megbízhatatlannak találhatja a tartalmát. Ha elkövette azt a hibát, hogy időben javításra kerüljön az URL, akkor nincs más választás, mint átirányítani az oldalakat az újabb verzióikra.

Hogyan adhatunk hozzá értéket a frissített oldalakhoz

Egy régi oldal frissítésekor a cél az, hogy jó felhasználói élményt nyújtson olvasóinak, és meggyőzze a Google-t arról, hogy az oldal érdemi fejlesztéseket hajtott végre. Az alábbiakban felsoroljuk azokat a dolgokat, amelyek segítenek mindkettő elérésében:

1. Módosítsa a dátumot

A jelenlegi legjobb gyakorlat az eredeti dátum megtartása, és az „utolsó frissítés” dátum hozzáadása a tartalomhoz. Néha még jó ötlet hozzáadni a „frissített” szót a címhez és / vagy felelősség kizáró nyilatkozatot tenni az oldal tetejére. A legjobb megközelítés az, ha előre értesülünk a tartalom frissítéséről, hogy ne keltsen hamis elvárásokat az olvasókkal szemben

2. Frissítse a képeket

A képek azonnal elárulják a frissített tartalmat. Győződjön meg arról, hogy képek nem jelennek meg elavult interfészekben, megváltozott láthatár, régebbi termékmodellek és dátumozott kulturális hivatkozásokban.

3. Ellenőrizze a linkeket

Kattintson a tartalomban található minden egyes linkre, és ellenőrizze, hogy az a kívánt rendeltetési helyre vezet-e. Ha hiányzik a kapcsolódó tartalom vagy reménytelenül elavult, keressen egy újabb alternatívát.

4. Optimalizálja a kulcsszavakat

A Google a kulcsszavakra vonatkozó preferenciája mindig változik. Az egy évvel ezelőtt jól működő kulcsszavak kombinációja valószínűleg ma nem a legjobb választás. Tehát egy másik dolog, amit a tartalom frissítésénél meg kell tennie, az, hogy a kulcsszó telítettségét a jelenlegi színvonalra állítsa.

5: Ne feledje a hosszát

Bár a szavak száma nem feltétlenül rangsorolási tényező, jó mutatója a tartalom várható mélységének. Az egyik módja annak, hogy a megfelelő mennyiségű szavak számát használjuk, elemezzük a legjobb versenytársak tartalmát, és kiszámoljuk az oldalak átlagos hosszát.

Tehát, amikor egy régi oldalt frissít, összehasonlíthatja a szavak számát azokkal, akik jelenleg sikeresek a SERP-ben. Ha a saját szavak száma jelentősen alul vagy túl van méretezve, akkor talán elmulasztott néhány új beszélgetési pontot, vagy elfelejtette eltávolítani a régiek egy részét.

6. Hozzászólások kezelése

Mit csinálsz a régi hozzászólásokkal a tartalom frissítésekor? Egyesek szerint meg kell őrizni őket, mivel ezek bizonyítják a felhasználói elkötelezettséget. Mások szerint törölni kell őket, mert elárulják a tartalom valódi életkorát, és új kommenteket hagynak az olvasók elől.

SEO szempontból némileg bebizonyosodott, hogy a hozzászólások nem befolyásolják erősen a rangsort , így a régi megjegyzések eltávolítása semmilyen kockázattal nem jár. Ugyanakkor nincs bizonyíték arra, hogy a régi megjegyzések hátrányosan befolyásolnák a felhasználói élményt, ezért szabadon megőrizheti őket, ha úgy tetszik.

7. Újra közzétenni és népszerűsíteni

A régi tartalom frissítésének utolsó lépése a megosztás. Ha aktív előfizetői bázissal vagy közösségi médiával rendelkezik, megosztható a frissített tartalom, ezáltal forgalmat szerezhet a weboldalra.

 

Végső gondolatok

A régi tartalom frissítése gyakran figyelmen kívül hagyja a SEO stratégiát. Igazságtalanul! Úgy tűnik, hogy nincs semmilyen hátránya – spóroljuk meg időt, szinte garantáltan növeli a rangsorolást.